Remmen los! (het eerste berichtje) - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Patrick en Heleen - WaarBenJij.nu Remmen los! (het eerste berichtje) - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Patrick en Heleen - WaarBenJij.nu

Remmen los! (het eerste berichtje)

Door: Pat en Heleen

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Heleen

25 September 2008 | Kroatië, Hvar

Hallo luitjes!

Het heeft even geduurd voordat het eerste bericht op ons waabenjijnu-logje verscheen, sterker nog, het duurde bijna een week langer dan gepland voordat we daadwerkelijk onze biezen konden pakken en vertrekken uit Hammer...

Het carnet de passage (autopaspoort, zeg maar) hadden we immers nog niet in onze handen en dat heb je toch écht wel nodig als je met de wagen Turkije (en verder) in wil. Zondag de 30ste september, de dag na het het beregezellige afscheidsfeessie in Hammer, stond het vertrek gepland. Nou, als iemand van jullie de woensdag daarop rond een uurtje of 2 s middags het centrale postkantoor in Den Bosch was binnengewandeld, had ie nogal raar opgekeken schatten we. Daar stond Heleen een stoffige postbeambte ervan te overtuigen dat ie toch écht even bij de binnengekomen aangetekende poststukken moest kijken, ook al was er geen afhaalbriefje aanwezig. Na wat gemor kwam de ouwe knorrepot tot onze GROTE opluchting uiteindelijk met het felbegeerde envelopje van de ADAC om de hoek zetten! Joepie! Reisbagage en -documenten compleet dus knallen maar, dwars door de Eifel, Moezel, Hunsrck, de Alpen en Slovenië naar de kristalheldere blauwe Adria. Maar niet voordat we nog een paar dagen lekker hebben gerelaxed in Hammer... Zaterdag 6 september waren we dus daadwerkelijk los.

Na weer, wind en bergen te hebben getrotseerd in Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, reden we het strakblauwe en warme Kroatië binnen. We hadden werkelijk echt alléén slagregen, grijze wolken, onweer, windstoten en donkerte gehad so far, dus die warmte was meer dan welkom. Al snel werd ook duidelijk wat de naam van ons busje zou worden na deze eerste dagen: Zjoske. Dat we dat niet hadden kunnen bedenken met z'n allen de ochtend na het Hammerfeessie... Voor degenen die de joske van vlees en bloed (waar de bus naar vernoemd is) van ongeveer 1.75 m hoog, van Grieks/NL afkomst, wonende te Tilburg niet kennen: betrouwbaar, degelijk doch avontuurlijk, rustig, niet snel over z'n kookpunt maar tevens niet VOORUIT te branden in de bergen! Exact de kenmerken van het busje! Dusss...
Dat van het kookpunt hebben we eigenlijk nog niet naar behoren kunnen meten aangezien de temperatuurmeter kaduuk is, maar dat terzijde. (Alpen vormden echter geen probleem qua temperatuur, wel qua snelheid)

As we speak rijden we nog rond op het wonderschone eiland Hvar, tussen Split en Dubrovnik. Ondertussen zijn we al goed doorgewaaid, zeiknat geregend, hebben we een aangenaam bezoek aan een oude Kroatische oma gebracht en staan we nu in de startblokken om de Parel van de Adria te bezoeken: morgen op naar Dubrovnik dus. Meer Kroatië-details en rariteiten komen heel misschien de volgende keer wel...
Tot over een paar weekjes maar weer (of misschien wel sneller)

Veel groetjes en liefs van Pat en Heleen

+++ Het reisblog van Patrick Clerkx en Heleen van Aken: patenheleen.waarbenjij.nu +++

• 25 September 2008 - 18:06

Esther:

Lieve allebei,
    Helaas was ik zelf onderweg ten tijde van jullie afschiedsfeestje maar ik wil jullie toch nog even heel veel plezier wensen!!!
    Geniet met volle teugen en heel veel liefs,
    Esther

• 25 September 2008 - 18:19

Joost Space3:

vet shirt, die op de pond naar Rab!
    Morgen ga ik zelf naar Nepal, dus tot daar!, wel opschieten hé!

Groet en keep on trucking!

Joost

• 25 September 2008 - 19:38

Hillie Billie:

Hoi lieve mensen,

wow Pat, kei plezant om iets van jullie te lezen. Ik mis je wel hoor op je plekje! Dikke knuffel ook aan je meisje.

Hillie

• 25 September 2008 - 19:51

Rieneke:

Goed van jullie te horen. Veel plezier met Zjoske en geniet!! :-) xxx

• 25 September 2008 - 19:56

Oldies:

Lieve zoon en liefste dochter,
    Hardstikke leuk om jullie via het net terug te zien. Mis alleen een foto van Vera.
    Heb jullie ruimte met 100 vergroot.
    Enjoy!love you both.
    Pa,Ma,Ivo

• 26 September 2008 - 07:45

Rogier:

Hey travellers, Toppie dat het allemaal smoothie gaat met joske!! Ook leuk om te lezen dat de trip een gaaf gebeuren is. Kortom gaaf. Ben benieuwd naar de volgende story, die er misschien komt, spannend....
    Ajuus guys, Rogier

• 26 September 2008 - 07:54

Robert Effenaar:

Wow, die foto's van Krka National Park en Sibenik ga ik uitvergroten en op mijn kantoor hangen! Mooi man!

• 26 September 2008 - 08:00

Olga:

hehe hier waren we op aan het wachten. iedereen hier is nieuwsgierig hoe het met jullie gaat en waar jullie uithangen.

groetjes en tot het volgende verhaal

• 26 September 2008 - 09:26

Jesse:

Bekende taferelen alleen een mooier busje en een veel mooiere reisgenoot(e)!
    Veel plezier en de groeten.

• 26 September 2008 - 09:32

Mars:

He Pat en Heleen, Leuk om van jullie te horen... Had al weer de neiging om even te sms-en :-) Ik ben benieuwd naar de volgende avonturen!!! lfs Mars

• 26 September 2008 - 09:34

Ricky:

Haaaai,
    Wat leuk! Ben vorig jaar ook in die contreien geweest. Hvar....... mmmmmmmm mooi! En ik herken het terrasje in Split. O, ik krijg ook al weer de kriebels.
    Gaat zo door dames en heren, ben zeer benieuwd naar de rest van het verhaal!

Groetjes Ricky

• 26 September 2008 - 17:42

Joke En Pap:

Wij zijn onder de indruk van de aftrap, wie weet wat er allemaal nog komt.
    Heerlijk zo zorgeloos, en hopelijk zonder kredietcrisis. Houdt goede moed en de rechte weg.
    Veel liefs en zon.
    Papa en Joke.

• 26 September 2008 - 18:07

Gebbeke:

Hé Lieverds,
    Wat fijn om wat van jullie te zien en te horen! Het bericht ga ik nog even rustig lezen maar de foto's zien er al heerlijk uit.

met ons gaat het super, Finn is zo'n tevreden mannetje, genieten hoor.
    Dikke knuffel en ben benieuwd naar jullie verhaal.
    xxx

• 26 September 2008 - 18:31

Manolo:

He luikes,

In het schrijven het tempo van de bus maar overgenomen?? Hmmmm...en dat in het superbegaanbare en toegankelijke Europa...voorspelt wat voor Azie! Super die foto's van Krka. Ben alleen bang dat Pat straks ergens achter blijft in het zonnetje met een biertje ;-)
    Bis schnell wieder!

• 27 September 2008 - 07:32

Marianne:

Hey wereldreizigers, na regen komt zonneschijn blijkt maar weer.
    Ik krijg al helemaal de kriebels als ik dit zo lees en de foto's zie.
    Heel veel genieten verder en ik ben benieuwd naar het volgende avontuur plus foto's.

• 27 September 2008 - 17:14

Rianne:

Wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie verhalen. Blijf genieten en sturen, dan geniet ik een beetje mee! Lieve groet Rian

• 27 September 2008 - 19:05

Sandor:

Hallo daar!

Dat gaat dus prima zo te lezen... Toffe foto's ook (niet alleen die van het bier)... Veel reisplezier, ik wacht deel 2 van jullie verslag met spanning af...

Gr. Sandor

• 28 September 2008 - 00:08

Bert-Jan:

Als Zjoske jullie de Alpen overgebracht heeft zal de rest ook wel lukken, maak je geen zorgen. Het gaat helemaal lukken als Heleen een beetje op je past. ;-)

Groetjes,
    B.J.

• 28 September 2008 - 11:35

Lies:

hellokidoki,

Ben blij iets van jullie te horen, wat spannend allemaal! Ik ga jullie reisverhalen mee volgen! geniet! tot de volgende.
    Lies

• 28 September 2008 - 14:19

Joske:

Nu kan het niet meer fout gaan met een bus genaamd Zjoske... Ik voel me vereerd en nu maar hopen dat jullie niet al te veel bergen over hoeven.
    Nog veel plezier de komende maanden, maar dat zal wel lukke met Zjoske...
    Groet Joske

• 28 September 2008 - 14:22

Suzan:

Mooie foto's! En mooie naam. Ik ontvang graag tips van jullie hoe jullie Zjoske überhaupt de bergen IN hebben gekregen, lukt mij maar niet met Joske....
    Geniet er nog van!
    groet, Suzan

• 28 September 2008 - 14:23

Suzan:

Geniet er nog van!
    groet, Suzan

• 28 September 2008 - 19:38

Jorg:

Sehr toll, so ein Deutsche Lastkraftwagen mit ein sehr großen Blaulicht!

Ben wel super jaloers op jullie, want het lijkt me echt uber cool daar...

Take care and keep in touch.

• 01 Oktober 2008 - 19:03

Roel:

He luitjes, super om jullie avonturen te lezen. Tja, jullie Zjoske mist natuurlijk een Passat-motor, maar je moet natuurlijk ook weer niet te snel op het eindpunt zijn. Eind maart in Manila is perfect! Veel plezier!

• 01 Oktober 2008 - 20:23

Coos:

Hoi wereldburgers, een regenbui kan geen kwaad. Des te meer genieten jullie van de zon! Ik krijg al kriebels en veel zin om ook te gaan als ik het allemaal lees. Heeerlijk toch! Cas, Peet en ik wensen jullie een super tijd! Mazzel!!

• 02 Oktober 2008 - 12:10

Frank:

Lijkt me een geweldige trip die jullie doen en ik zal 'm ook volgen vanuit hier. Veel plezier en een mooie tocht. groeten en abrazo

• 02 Oktober 2008 - 20:45

Mil Clerkx:

Hallo Patrick en Heleen

Hardstikke leuk om zo jullie avontuur te kunnen volgen. Wij wensen jullie een fijne maar vooral veilige reis en hopen dat jullie verwachtingen uit komen.
    Voor Patrick morgen een heel gezellige verjaardag en nog vele goede jaren.

Ien en Mil Clerkx.

• 06 Oktober 2008 - 08:43

Anouck En Gé :

HEE daar, via jullie pap (broer) al e.e.a. gehoord maar nu 'live' op de pc. Errug leuk om op deze manier iets te horen! Heel veel fun, we hopen dat jullie verwachtingen uitkomen (en nog meer dan dat!) xxx Anouck en Gé en de boys!